Joey L. La elegància de la tècnica.

Joey L. La elegància de la tècnica.

Joey Lawrence , més conegut com a Joey L., és un dels fotògrafs de retrat més rellevants dels darrers anys. Ho és per haver mostrat un delicat tractament de la llum en tots els seus treballs, fruit d’una elegant tècnica fotogràfica. Una tècnica adquirida de forma absolutament autodidacta i polida a base d’experimentar sense por i d’equivocar-se un munt de vegades.

 

Amb tan sols 25 anys, aquest fotògraf canadenc ha treballat per a marques comercials de renom mundial, per a National Geographic, per a governs com el d’Abu Dhabi i fins tot per a l’Exèrcit de Salvament dels EUA. Com veieu no té gens de manies a l’hora de vendre el seu talent, res a dir. En canvi n’hi ha qui li critica l’evident retoc en tots els seus treballs. Com a norma estaria prou d’acord, tot i que caldria deixar clar que una cosa és retocar amb criteri, a partir d’una base excel·lent, i amb una intenció artística ben definida i una de ben diferent retocar per salvar una imatge mediocre a base de filtres i HDRs.

joey lA més, si ens fixem en els seus projectes fora de l’àmbit comercial és on hi veurem l’autèntica personalitat de la seva fotografía. Un dels millors exemples el podeu trobar a “Origins”, un recull de retrats d’indígenes del continent Africà a on intenta mostrar les dificultats a les que s’hi enfronten aquestes petites comunitats, abocades a l’oblit, envoltades de constants conflictes armats. Però també trobareu fantàstiques imatges de temàtica similar, en altres projectes realitzats a la India i Indonèsia.

Amb tota seguretat, un dels motius de la seva justificada fama, a part de la seva tècnica, perdoneu que insisteixi, és que manté un gran nivell en tots els seus treballs. Inclús en els retrats més recents d’actrius i actors de Hollywood, on la voluntat estètica està clarament per damunt de marcar la personalitat dels personatges, però conservant un toc d’aquesta i sense perdre gens d’expressivitat. Aquest delicat equilibri és el que caracteritza la elegància de la seva feina.

Joey L acostuma a treballar amb una Phase One, una càmera digital de format mig, 2,5 vegades més gran que les càmeres DSLR professionals. Amb això també demostra tenir un bon criteri a triar l’equip fotogràfic amb el que treballar. La Phase One dóna unes resolucions enormes, de més de 80 MP, però a més hi acostuma a col·locar un objectiu de 80 mm f 2.8 que li permet treballar amb llums molt suaus, captant una degradació d’ombres i llums sense perdre gens de detall en cap cas.

Encara li queda molt per endavant a aquest jove fotògraf, del que esperem que no se’n cansi aviat i puguem continuar gaudint dels seus treballs per molts anys.

joey l

 

Deixar una resposta